Moment impresionant pentru dirijorul român Cristian Măcelaru care a condus Orchestra Naţională a Franţei la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris.
Finalul paradei de pe Sena pariziană a naţiunilor participante la Jocurile Olimpice nu a mai avut parte de ploaia care a însoţit evenimentul pe aproape toată durata sa, scrie Jurnalul.ro.
Cel de-al nouălea tablou al ceremoniei de deschidere, denumit, „Obscuritate”, le-a avut în prim plan pe Juliette Armanet şi Sofiane Pamart, duo-ul format din cântăreaţă şi pianistă interpretând piesa „Imagine” a lui John Lennon, un cântec obligatoriu pentru ceremoniile de deschidere din 1996.
Ei au interpreta melodia pe o ambarcaţiune ce cobora încet pe Sena pentru a lansa cel de-al zecelea tablou, „Solidarité”, pe măsură ce ploaia a încetat.
Al unsprezecelea tablou al „Solemnităţii” a fost acela al arborării drapelul olimpic, care a ajuns la Trocadero după o frumoasă plimbare cu calul de la Turnul Eiffel. Imnul olimpic a fost interpretat de Orchestra Naţională a Franţei, condusă de dirijorul român Cristian Măcelaru.
Video de la 3:04:00
Ceremonia de deschidere a JO Paris 2024: presa franceză şi internaţională salută un spectacol «extravagant, grandios şi de neuitat»
Presa internaţională a urmărit cu entuziasm ceremonia de deschidere a Jocurilor olimpice de la Paris. 4 ore de spectacol original perturbate doar de condiţiile meteo, scrie RFI.ro.
The Wall Street Journal, principalul cotidian financiar american, descrie pe coperta sa un «tur de forţă copleşitor». Washington Post, celălalt mare ziar american, este de părere că «ceremoniile de pe Sena au fost o ispravă îndrăzneaţă. Parisul a fost transformat într-o scenă spectaculoasă şi astfel ar putea reda strălucire unui eveniment sportiv care a pierdut mult din popularitate în ultimii ani».
La Londra, BBC salută un moment «strălucit de frenetic, un stil unic. Parisul şi-a câştigat pariul» în timp ce cotidianul The Guardian salută secvenţa cu «calul metalic care a navigat pe Sena purtând drapelul olimpic».
În peninsula iberică Vanguardia evocă «grandoarea olimpică». El Mundo, tot la Madrid, nu se poate abţine să nu remarce că «Jocurile de la Paris îl iubesc pe Nadal», aluzie la faptul că marele tenisman a fost printre ultimii purtători ai flăcării – alături şi de Nadia Comăneci.