Bărbat ucis de paracetamol. Medic: „Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoana adultă”

Un bărbat de 70 de ani din Botoșani a murit după ce a luat prea mult paracetamol. Medicul Radu Tincu a explicat la Digi 24 cum i-a fost afectat barbatului ficatul din cauza cantitatii prea mari de medicamente.

Paracetamolul, chiar daca e un medicament uzual pe care il folosim cu totii si e fara prescriptie medicala, poate determina toxicitate. Ea poate sa apara chiar si la doze uzuale, daca avem o boala hepatica cronica sau daca il combinam cu alte medicamente care se metabolizeaza hepatic sau daca luam o supradoza.

Bărbat ucis de paracetamol. Medic: „Doza toxică e pe undeva pe la 4 grame la o persoana adultă” 1

Inteleg ca acea persoana a luat doua comprimate la 4 ore, asta inseamna mai mult de 6 grame de paracetamol. Doza toxica e pe undeva pe la 4 grame la o persoana adulta si, pentru ca a luat mai multe zile, asta a determinat hepatita acuta toxica cu insuficienta hepatica fulminanta. Cel mai probabil, aceasta a fost cauza decesului“, a explicat Radu Tincu, la Digi 24.

Medicul a mai explicat ca paracetamolul trebuie folosit doar cu supraveghere medicala si in cazul pacientilor cu boli hepatice trebuie informat medicul de familie.

Si, ce este foarte important, sunt multi pacienti care combina mai multe medicamente cu aceeasi substanta activa, dar cu alte denumiri. Au fost pacienti care au luat mai multe tipuri de medicamente care contineau paracetamol si si-au supradozat aceasta substanta“, a spus Tincu.

Medicul a spus ca de cele mai multe ori vedem prea tarziu ca am luat o cantitate prea mare de medicamente.

Hepatita acuta toxica se dezvolta insidios pana cand se distruge ficatul, pana cand apare insuficenta hepatica cu aparitia imposibilitatii epurarii si vine starea de coma. Nu sunt semne preexsistente decat atunci cand situatia devine cu adevarat grava si cand ramane prea putin ficat, din punctul de vedere al tesutului, pentru a putea face fata functiilor fiziologice“, a explicat medicul.

Tincu mai spune ca paracetamolul nu trebuie luat preventiv, pentru ca nu ne protejeaza de infectarea cu COVID-19 si, pe termen lung, poate avea efecte negative.

Nu are efect antiviral, e doar analgezic si antitermic. Folosirea pe termen lung nu face decat sa epuizeze capacitatea ficatului. Multi dintre acesti pacienti au si alta medicamentatie, multi consuma si alcool, aceasta combinatie poate sa determine heptatita toxica“, a mai declarat medicul, la Digi24.